(V)ill ha enbart vegetarisk lunch
Vänsterpartiet i landstinget har lagt en motion där man vill att det bara ska serveras vegetarisk mat i landstingsmatsalen när landstingsfullmäktiges har sammanträden. På sätt hoppas man inte bara direkt halvera den aktuella måltidens klimatpåverkar utan också skapa debatt.
