Debatt
:

Hoppas att de misslyckas

MILJÖ Supermakterna Kina och USA har haft toppmöte. Draken Kina frustar som vanligt som alla drakar i sin håla medan Obama numera liknar en osäker Don Quijote. Det bästa för klimatet och miljön är att de två länderna inte bestämmer sig för öka sin handel sinsemellan eller att de misslyckas med sina möten. Ökad handel medför ytterligare belastning för miljön. Ökad handel skulle också medföra ytterligare vapenkapplöpning i hela världen, inte bara de två länderna emellan.

Fria Tidningen

© 2026 Fria.Nu