SKB ansöker om tillstånd för slutförvar
Idag, onsdag, ansöker svensk Kärnbränslehantering AB, SKB, om tillstånd att bygga ett slutförvar för använt kärnbränsle. Ansökan lämnas till Strålsäkerhetsmyndigheten och Miljödomstolen i Stockholm och kommer att prövas av myndigheter ur både säkerhets- och miljöperspektiv och processen väntas ta flera år.
